Puhastus - hooldus

Pakume kvaliteetset auto välipesu, poleerimist, läigestamist, vahatamist ning keraamilist kaitsekihti Sinu auto välispindadele. Samuti auto salongi keemilist- ja süvapesu, kanga ning naha kaitsekihtide kandmist Sinu auto sisustusele. Asume Haapsalu linnast mõne kilomeetri kaugusel Herjeva külas, Läänemaal.


Välipesu

Auto mustus tuleb eemaldada auto kaitsepinda kahjustamata. Paraku võib leida autode küljest erinevaid materjale -  alumiiniumliistud , kroom, lakk, plastik jne. Kõik materjalid on erinevate omadustega ja nende valesti puhastamisel kaotab materjal oma omadused - plastik läheb heledaks ja rabedaks, alumiinium õitseb, kere roostetab.
See kohustab teenust osutavat ettevõtet käituma vastavalt reeglitele. Selleks on oluline läbida väljaõpe selleks kompetentses asutuses, kellel omakorda on õigus väljastada sertifikaate.

Kvaliteetne pesu näeb alati ette:

  • tõrva- ja pigileotus
  • mustuse /pori leotus
  • söövitavate ja happeliste ainete eemaldamine (putukad, linnuheited, vaik)
  • raua eemaldamine
  • staatilise mustuse eemaldamine (šampooni pesu)
  • rattakoobaste ja uksevahede pesu
  • velgede sise-ja välispindade pesu, kaasa arvatud piduri süsteem
  • summuti ja tagatelje pesu
  • auto kuivatus suruõhuga

Poleermine, läigestamine, vahatamine

Auto värvkatte poleerimine ei ole ainult autole suurepärase välimuse andmine, vaid ka kõrvaldab mikropraod, kriimustused, eemaldab ebakorrapärasused ja kaitseb välimiste tegurite eest. Värvikiht on kergelt kahjustuv, mille peale tekivad kriimud, defektid. Läbi nende defektide sisenevad kahjutegurid metallini mis põhjustavad korrosiooni. Korrosiooni kahjustused kasvavad märkamatult ja kuni korrosioon nähtavaks tekib on juba kahjud suured ja peab korrosiooni tõrjeks kulutama märkimisväärseid summasid. Poleerimise protsess on aeganõudev mitme etapiline protsess:

• lakikihi osaline eemaldamine peene abrasiivpaberiga
• lakikihi poleerimine abrasiivpastaga
• lakikihi poleerimine vahade või sünteetiliste materjalidega, et anda kaitse efekt ja eriline sära

Taastavat poleerimist kasutatakse madalate kriimustuste eemaldamiseks, mille sügavus ei ületa laki kihi paksust. See kehtib ka abrasiivide ja oksüdeerunud kihtide eemaldamiseks. Viimast iseloomustab värvi hägusus.

Poleerimise kõige keerulisem ja aeganõudvam protsess on mehhaaniline rikutud pinnakihi eemaldamine abrasiivsete pastadega, mille paksus on umbes 5 mikronit (sõltub tera suurusest). Kvaliteetse tehase värv paksus on umbes 100-150 mikronit – varuks on umbes 10-20 poleerimist. Ennem poleerimist on vajadus mõõta värvipaksust, et mitte rikkuda värvkatet.

Kaitse poleerimine tehakse selleks, et kaitsta negatiivsete keskkonnamõjude eest. Seda tehakse vahade või sünteetiliste materjalidega.


Keraamiline kaitsekiht

Auto värvkatte kaitsevahendeid on maailmas mitmeid erinevaid tüüpe, enamused on tuttavad vahaga kuid paljud ei tea keraamilisest kaitsekihist. Nimetatakse ka keraamiliseks vahaks, keraamiliseks kattekihiks. Keraamiline kaitsekiht on spetsiaalne keemiline toote, mis pakub

• suurt füüsilist vastupidavust ja kaitset
• suur keemiline vastupidavus
• väga hea kriimustuskindlus kõvaduse tõttu
• pinda on hiljem lihtsam pesta ja hooldada
• kestab vähemalt aasta
• annab kena läike
• pakub head müügimarginaali

Keraamilise kaitsekihi tehnoloogia on väga palju erinev vahast, seda saab kanda värvile, klaasile, kummile ja plastile.
Keraamiline kaitsekihi on ränioksiidi ja ränidioksiidi lahus SiO2.
Keraamilise kaitsekihi teeb kalliks selle peale kandmise ettevalmistus, sest hästi ettevalmistatud pind pikendab keraamilise kattekihi eluiga: 

• põhjalik pesu
• eemaldada oksiidid ja rauaosakesed
• auto peab olema korralikult kuivatatud
• keraamiline kattekiht ei peida värvipinna vigu ja peab värvkatet poleerima/läigestama
• selleks, et neid õigesti rakendada, on vaja kogemusi – vigade parandamine on töömahukas
• ei tohi töödelda välitingimustes
• kuivab vähemalt 8 tundi
• vahend ise on kallis

Keraamilise kattega töödeldud pinnad ei vaja hilisemat katmist teisttüüpi kaitsekihtidega. Selle toote peal ei ole mingit loogilist põhjust kasutada vaha.
Vaha on kõige parem kasutada juhtudel, kui on väikesed pindmised vead, tahetakse läiget või on vaja saavutada kiiresti ajutist kaitset.


Auto salongi keemiline- ja süvapesu

Keemilise- ja süvapesu vahe

Reeglina jagunevad enamus tööd kolmeks. Olgu see välipesu, vahatamine, poleerimine, kaitsmine või sisetöö.
Näiteks:
1) välipesu, tugeva mustuse eemaldamine, vahatamine
2) puhastus, keemiline pesu, süvapesu
3) vahatamine, läigestamine, poleerimine
4) jne

Keemiline pesu 

Keemilise pesu protsessid, nii samuti jaguneb kolmeks:
1) tolmuimemine
2) mustuse eemaldamine kangalt (liiv, tolm, pori) tornadoriga
3) plastik- ja nahkdetailide pesu

Tornador on seade, mis töötab suruõhuga, milles kasutatakse neutraalse märgistusega pesuainet. Tornador lööb survega kangast mustuse välja, jättes ainult pinna niiskeks. Tänu sellele töövahendile on tööteostajal võimalik tegema salongi keemilist pesu ühe päevaga kuhu kuulub ka salongi täielik kuivatus.

Süvapesu

Süvapesul on rohkem protsesse, mis on sarnased keemilisele pesule. Kuid oluliseks loetakse kolm etappi:
1) mustuse eemaldamine külm/kuum kanga pesuriga
2) plekkide eemaldamine pesuainetega
3) desinfitseerimine

Plekke (toiduplekid, uriin, veri jne) eemaldatakse kangalt kanga pesuriga, mis surub pesuaine kanga sisse ning pesuaine koos mustusega imetakse kangast välja. Mitte mingil juhul aurupesuriga. Aurupesur* lükkab mustuse sissepoole ning ei ole võimeline auru jõu tõttu mustust välja tõmbama, isegi kui on aurupesurile integreeritud tolmuimeja küljes. Seega mustus ja pesuaine jäävad kanga sisse.

Tornador, millega küll tohib kangast töödelda, aga tänu sellele, et ta lööb mustuse kangast välja ei ole ta suuteline plekke eemaldama. Seega, kõige õigem on kasutada plekkide eemaldamiseks kanga märgpesurit. Aga siingi on omad nüansid.

Külm pesur on kordades madalama efektiivsusega kui kuum pesur ning ei võimalda kanga osalist desinfitseerimist. Kuum pesur üldjuhul keedab vee temperatuuri 90 kraadini ja nagu boiler, hoiab pidevat temperatuuri. Kuna kuumavee pesuomadused on alati paremad, siis see teostus on kiirem ja efektiivsem. Lisaks hävivad enamus bakterid kõrgel temperatuuril, kaasaarvatud puugid.
Oluline on veel see, et tuleb varuda palju erinevaid pesuaineid ja lahendusi. Kuna kangast ei tohi küürida, et säilitada tema originaalsus ja tihedus siis õige ainega töödeldakse plekk/mustus ning seejärel pesuriga eemaldatakse täielikult nii pesuaine kui ka plekk.
Kuna võib esineda mitmeid probleeme siis on protsess pikem ja kulukam.

Salongi desinfitseerimine teostatakse osonaatoriga. Osonaator on selline aparaat, mis on levinud mitte ainult auto pesulates vaid ka meditsiinitöötajate kabinettides.
Osonaatori võime on lagundada orgaanilisi koostisosi ning peatada nende kasvuprotsessi (hallitus, veri, uriin, täid). Seda tehakse peale auto täielikku kuivatust ja soovitavalt peale süvapesu.
Protsess võtab aega 48 tundi.
Osonaator ei ole võimeline eemaldama suitsuhaisu, suitsust eraldub tõrv ja selleks ei ole vaja süvapesu vaid piisab keemilisest pesust.
Osonaatoriga on võimalik bakterid ja hallitus ka kliima torustiku eemaldada. Kuna niiskuseseen võib kergesti õhus levida on see oluline protseduur, mis tuleb ära teha.

*Aurupesuriga tohib pesta ainult tugevaid detaile ja nahka juhul, kui auru temperatuur ei ületa 60 kraadi. Muul juhul saab pind kannatada.